FRI FRAKT ÖVER 1000:- 60 DAGAR ÖPPET KÖP BETALA MED KLARNA STÖRST UTBUD INOM LONGBOARD GRATIS STICKERS MED ALLA ORDRAR

Villkor

Vi på Boardlife har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpvillkor. Vid frågor kontakta oss gärna. 

Du måste acceptera dessa köpvillkor när du genomför ett köp på Boardlife.se. Boardlife.se är ett varumärke som ägs av bolaget Avtramp AB, det innebär att detta också är varumärkets juridiska person.

Genomföra en beställning

När du hittat en eller flera produkter du är intresserad av lägger du dem i din varukorg. Från varukorgen väljer du sedan att gå till kassan. Du får efter ordertillfället en orderbekräftelse per e-mail. Skulle du inte fått något mail efter lagd order kan du kontrollera att det inte hamnat i din skräpkorg.

När paketet packats och lämnat oss markerar vi den som slutförd och godkänner köpet hos Klarna. För dig som valt att betala med faktura är det först nu som din Faktura skapas och skickas till den mail du angivit vid ordertillfället. Efter detta dröjer det några dagar tills du har paketet hos hos ditt närmaste postombud. Du får en SMS-avisering då paketet finns att avhämta.
Är du tveksam ring 036-44 00 570.

 

Leverans

Leverans sker till ditt närmsta postkontor eller utlämningsställe via en så kallad Service Point. Du får ett sms till det mobilnummer du angivit vid beställningen när paketet finns att hämta.

Är varan slut i lager kontaktar vi dig. Normal leveranstid från Boardlife inom Sverige är 3-6 arbetsdagar till ditt lokala utlämningsställe. Vill du hämta dina varor själv går det givetvis bra och då kan du få dem snabbare. Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans.
OBS! Till vissa orter, samt för gods som körs ut av lantbrevbärare tar det en dag extra. Leveranstider utanför Sverige varierar beroende på land.

Fraktavgift

För frakt tillkommer en fast avgift på 59 kr för Postpaket, oavsett vikt. Vi har valt att erbjuda våra kunder fri frakt på alla ordrar över 1000 SEK. Välj önskat leveranssätt i din varukorg innan du går vidare till kassan och bekräftar köpet. Efter överlämnande av gods till speditör ansvarar denne för paketet innan överlämning/kvittering sker av dig som mottagare.

Hämta order i butik

Om du vill undvika fraktkostnad och få den snabbaste leveranstiden kan du välja ”Hämta i butik” när du befinner dig i din ”varukorg” på vår site. När ordern är godkänd i Klarna kan du hämta ordern nästa gång vi har öppet (se våra aktuella öppettider här).

Spåra paket

Vi skickar dina paket med Posten och DHL. Tyvärr är automatisk spårning inte alltid möjlig i samband med att bekräftelsemailet skickas ut. Skulle du inte fått ditt paket inom utsatt tid är du givetvis välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig att lokalisera paketet.

Outlösta paket

För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar (räknat från den dag du fått SMS-aviseringen) går ditt paket automatiskt tillbaka till oss. Vi förbehåller oss då rätten att debitera kund 400 SEK för ytterligare fraktkostnader och extra administration av ordern. Din order makuleras samtidigt och överskjutande belopp betalas tillbaka av Klarna.

Skulle ordersumman inte uppnå ett totalbelopp på 400 SEK görs ingen återbetalning alls av ordern.

Då paketet nått oss igen är ordern stängd och vill du ha varan på nytt behöver du lägga en ny order med ett nytt ordernummer.

 

Priser

Alla priser är i SEK inkl moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan kunden bekräftar köpet. Vi reserverar oss för ev. prisjusteringar kan ske.

Betalning

På Boardlife.se kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leverans som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Betalmetoder

Vi accepterar idag en rad olika betalsätt och vi samarbetar med Klarna för dessa betalmetoder. Det innebär också att efter genomfört köp är det Klarna som äger en ev. fordran på er (om köpet inte redan betalats med direktbetalning eller kort).

Kort

Vi tar de vanligaste betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard m.fl. Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering och förmedlas via tjänsten Klarna Checkout.

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Klarna Faktura

Handla nu – betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Direktbetalning via internetbank

Säker direktbetalning sker via din internetbank och du behöver kunna logga in/legitimera dig via banken för att bekräfta transaktionen.

Postförskott

Vi har valt att plocka bort postförskott från vårt urval av leveransmetoder då den kostar köparen 50 SEK extra. Du kan istället välja att köpa via faktura och då kan du dessutom betala varan efter att du fått den. Skulle du ändå vilja beställa mot postförskott kan du kontakta oss för manuell orderläggning. Postförskott innebär att du betalar din vara när du hämtar ut den på ditt postombud.

Kontant betalning

Om du önskar betala ett köp kontant hänvisar vi dig till vår butik. Där kan du betala ditt köp med kontanter, kort eller Swish. För att se våra öppettider kan du klicka här.

 

Fraktavgift

För frakt tillkommer en fast avgift på 59 kr för Postpaket, oavsett vikt. Välj önskad betalningsmetod och leveranssätt vid kassan, innan du bekräftar köpet.

När paketet lämnar oss skickas ett mail till dig med paketets kollinummer så att du kan följa ditt paket. De flesta paket skickar vi med DHL då det blir billigare frakt för dig. Om avi ej skickas från ditt lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kollinummer och legitimation. (Gäller paket som skickas med Posten) DHL paket levereras hem till dig. Vid utlandsbeställningar ansvarar ej Boardlife.se för paketets transport utanför Sveriges gränser.

Postpaket: Leverans sker till ditt närmsta postkontor eller utlämningsställe. Posten skickar då en avi hem till dig. Hämta sedan själv paketet där, när du har tid.

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans.

Transportskada

Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta på ditt utlämningsställe.

 

 

Retur & Reklamation

Reklamation

Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad bör du kontakta vår kundtjänst och skapa ett reklamationsärende.

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Gäller reklamationen en transportskada, läs nedan om transportskador.

Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara (ej transportskador) står butiken för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

Transportskada

Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta på utlämningsstället. OM du tar emot varan utan att anmäla detta godkänner du försändelsen och ansvar övergår då till dig som konsument från speditören. Därför är det viktigt att notera alla skador direkt på plats. Upprättande av skadeanmälan görs alltså där du hämtar ut ditt paket.

Ångerrätt

Förutom reglerna i Distansavtalslagen tillämpar butiken en utökad ångerrätt på 60 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning. Vi accepterar inte ångerrätt på produkter som är uppackade eller använda eftersom kund då godkänt varan.
Kontakta oss på info@boardlife.se om du är osäker på om du kan returnera din vara. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

VIKTIGT

Om du valt att betala din order med faktura bör du kontrollera att förfallodatumet för betalning inte passeras innan vi hunnit få tillbaka varan, godkänt returen samt hunnit kreditera den. Risken är att du i annat fall får onödiga påminnelseavgifter. Se i så fall till att betala fakturan inom utsatt tid så får du tillbaka köpesumman så snart vi godkänt returen.

 

Slutförsäljning

Boardlife.se förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Boardlife.se rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Boardlife.se skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.

 

Force Majeure

Butiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.

Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Personuppgifter

Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Butiken behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

Mailadresser

Vid köp registreras din mailadress. Vare sig om du gör ett gästköp eller skapar ett konto hos oss innan. Din mail lämnas inte vidare till tredje part utan stannar hos oss. Den kan komma att användas vid framtida utskick av unika erbjudanden i form av rabattkoder etc. Om du inte vill att vi ska skicka ut något till dig kan du enklast avanmälan dig i botten på nyhetsbrevet du ev. fått. Om du vill att vi tar bort din mailadress helt efter ett köp kan du kontakta oss (detta förutsätter att du inte har någon pågående order). Du kommer i så fall inte heller att kunna se något av dina tidigare köp hos oss.

Export

Vi säljer enbart inom EU och Norge och drar av svensk moms vid försäljning till icke EU-land. Vid köp från annat EU-land betalas svensk moms som vanligt. Har ni VAT-nummer så maila oss för mer info.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.

Risker med brädsporter

Alla former av brädsporter kan skada dig lindrigt eller mycket allvarligt. Vi på Boardlife.se uppmanar och rekommenderar utan undantag att du använder skyddsutrustning och läser varningstexter innan du använder våra produkter. Vi på Boardlife vill att du skall leva ett långt och skönt brädliv utan skador, därför uppmanar vi dig att vara fullt upplyst med de risker som medföljer i användandet av brädprodukter. Vi har nu varnat dig och frånsäger oss också allt ansvar då du använder och åker på våra produkter.

//Boardlife.se

Kundklubben