60 DAGAR ÖPPET KÖP STÖRST UTBUD INOM LONGBOARD GRATIS STICKERS MED ALLA ORDRAR

Vanliga frågor

Ibland händer det att man har frågor. Ibland händer det också att någon annan undrat precis samma sak tidigare. Det är därför som vi har den här sidan. För att ge svar på dina frågor så du kan sova gott om natten.

Hittar du inte det svar du söker? Då tycker vi att du ska höra av dig till oss och berätta vad du tänker på

Betalsätt

  • Kan jag betala min order när jag hämtar den?

    Ja absolut. Vill du hellre betala allt kontant eller med kort i samband med att du hämtar varan på plats kan vi givetvis lösa det. Kontakta oss för att reservera dina varor. Sedan kan du enkelt hämta upp dem i shoppen under nästa gång det är öppet.

  • Kan man beställa mot postförskott?

    Nej tyvärr. I dagsläget är det inget vi erbjuder rakt upp-och-ner på siten. Med anledning av att vi använder oss av Klarna Checkout som helhetslösning har vi medvetet plockat bort detta alternativ för att köpprocessen ska bli enklare och smidigare. Maila oss om du vill lägga en postförskottsorder så skapar vi en manuell order. Observera att en extra avgift på 50:- plockas ut vid detta orderalternativ.

Butikens öppettider

  • Öppettider butiken

    Våra öppettider i butiken varierar och för att vara säker på att vi har öppet ber vi dig kolla in vår Street Store-sida.

  • Hitta till vår butik

    Självklart bör du titta in i vårt lilla men mysiga showroom om du har vägarna förbi. Vår Street Store ligger mitt i Jönköping inte långt från centralstationen, på Smålandsgatan 17. Notera dock att våra öppettider kan variera och du hittar all info under vår store-sida.

Fraktkostnader

  • Vad kostar frakten?

    Vår fraktkostnad ligger på 59:-. Alla ordrar skickas med DHL till din närmaste Service Point (utlämningsställe).

Fraktskada

  • Transportskada

    Om ditt paket varit skadat vid mottagandet måste du göra en skadeanmälan på ditt utlämningsställe innan du tar emot ett paket. Tar du emot ett skadat paket utan att anmäla en skada övergår ansvaret från speditören till dig. Vi har då ingen möjlighet att ersätta skador på en försändelse som speditören orsakat. Så snart en skadeanmälan är gjord får du ett skadenummer och efter det kan vi ta över ärendet åt dig samt ersätta dig med en ny vara eller pengarna tillbaka.

    För att skapa ett returärende hos oss kan du använda vårt returformulär.

Gratis stickers

  • Jag vill gärna ha gratis stickers!

    Vill du ha stickers? Det kan vi givetvis ordna. Gör såhär… Skicka ett brev till oss. Lägg i ett nytt kuvert med frimärken och din adress på. Skicka allt till: Boardlife.se Kjellbergsgatan 12B554 54 JÖNKÖPING Efter några dagar har du lite fina klibbor som du kan pryda din omgivning med 🙂

Hämta din order

  • Kan jag betala min order när jag hämtar den?

    Ja absolut. Vill du hellre betala allt kontant eller med kort i samband med att du hämtar varan på plats kan vi givetvis lösa det. Kontakta oss för att reservera dina varor. Sedan kan du enkelt hämta upp dem i shoppen under nästa gång det är öppet.

  • Kan jag hämta min order?

    För den som bor i närheten av Jönköping eller har vägarna förbi kan det vara smidigare att hämta upp en order direkt. Boka en tid med oss först för att försäkra dig om att allt är inne och färdigt att avhämtas. Du kan då betala din order med kort eller kontant om du inte redan betalt den online.

  • Hitta till vår butik

    Självklart bör du titta in i vårt lilla men mysiga showroom om du har vägarna förbi. Vår Street Store ligger mitt i Jönköping inte långt från centralstationen, på Smålandsgatan 17. Notera dock att våra öppettider kan variera och du hittar all info under vår store-sida.

Hjälp att välja rätt produkt

  • Hjälp att välja rätt produkt

    Ska du köpa din första bräda eller kanske något annat tillbehör? Vi vet att det kan vara svårt att veta vad man ska välja. Hur bör man välja och vad passar mig? Vårt förslag är att du tittar in våra populära longboard-och nybörjarguider. Där får du hjälp att fördjupa dig och lära dig mer om denna oändliga djungel.

    Om det gäller en longboard kan du alltid fylla i vårt hjälpformulär så hör vi av oss med lite konkreta tips för dig.

Leverans utanför Sverige

  • Leverans utanför Sverige

    Jag bor inte i Sverige. Hur kan jag beställa?

    Just nu stöder vår webbshop endast transaktioner inom Sverige. Vi kan leverera varor till Norden och merparten av Europa. Dessa ordrar sker mot förskottsbetalning. Kostnaderna för leverans kan variera något. Vi förser dig med en uppskattad leveranskostnad så snart vi vet vart du bor och hur stort ditt paket kommer att bli. Kontakta oss på mail för att lägga en order. 

        IN ENGLISH

    Currently our online shop only supports transactions within Sweden. We can however deliver goods to all of Scandinavia and most parts of Europe. These orders are made ​​against advance payment. The freight may vary, depending on where you live and how big the package will be. After contacting us we’ll give you an estimated freight cost. Contact us by email to place an order.

Leveranstider

  • Hur lång är leveranstiden?

    Vår normala leveranstid ligger på ca. 3-5 arbetsdagar. Skulle produkten inte finnas i lager kan det ta omkring 10 dagar innan du har din vara i handen.

Produktfrågor

  • Min nya bräda låter och knakar när jag svänger, vad är felet?

    Ger din nya bräda ifrån sig ett knarrande ljud när du svänger? Det är ingen fara, det beror på att dina bussningar i trucken inte är helt inkörda än. Det är faktiskt ganska vanligt att de knarrar när de är nya. Du behöver inte vara orolig att det är något fel på brädan och kan fortsätta använda den. Skulle ljudet störa dig för mycket finns det Bushing Wax att införskaffa som löser oljudet. I annat fall brukar det lugna ner sig med tiden. Det kan även hända att ett sådant här missljud uppstår på en gammal bräda men det är som sagt inget att vara orolig över.

  • Produktspecifika frågor

    Självklart har man frågor och funderingar om produkterna ibland. Lättast är om du kontaktar oss via mail eller chatten så gör vi vad vi kan för att hjälpa dig.

  • Jag saknar komponenter i brädbyggaren

    Ibland händer det att vår brädbyggare inte har alla komponenter du söker. Om du hittar en viss produkt på vår site men saknar den i brädbyggaren så kan du höra av dig till oss.

Retur & Reklamation

  • Reklamera en vara

    Om en vara är trasig eller felaktig ska du alltid säga till oss så fort som möjligt så att vi kan åtgärda felet. Ta alltid bilder på skadade kollin/produkter och anmäl alltid detta direkt på utlämningsstället.

    Om du upptäcker något fel med din order kan du meddela detta till oss. Det är viktigt att du inte använder produkten eftersom du då per definition godkänt köpet. Dessutom har vi ingen möjlighet att ta tillbaka begagnade varor. Ta gärna bilder på eventuella felaktigheter och skicka detta till oss på order@boardlife.se. Vi återkopplar så fort vi bara kan.

    För att skapa ett returärende hos oss använder du vårt returformulär.

    Vid felaktig order står vi för returfrakten tillbaka till oss samt transportkostnaden för en eventuell ny vara ut till dig.

  • Returnera en vara

    Ibland händer det att man ångrar sitt köp eller att man inser att man råkat beställa fel. Hos oss har du alltid 60 dagars öppet köp så länge varan är oanvänd. Du som kund står endast för returfrakten tillbaka till oss.

    Så snart vi mottagit varan och kontrollerat att den är ok, avbryter vi din order och betalar sedan tillbaka hela beloppet. Återbetalningen kan ta upp till 3 bankdagar.

    För att skapa ett returärende besöker du vårt formulär.

Samarbeten

  • Samarbete med Boardlife?

    Har du en idé, ett projekt eller företag som du tror skulle kunna arbeta ihop med oss? Du kan alltid höra av dig och presentera dina tankar. Vi är alltid öppna för nya idéer och kanske är det just ihop med dig som nästa projekt ska ske.

    Släng iväg ett mail och presentera dina tankar för oss.

Spåra paket

  • Var är mitt paket?

    För att lättast hålla koll på ditt paket ber vi dig använda appen Mina Paket. Där får du i realtid uppdateringar om vart ditt paket befinner sig. Appen används av DHL och Bring vilket betyder att du har nytta av den även från andra leverantörer. För att läsa mer om hur du gör, kolla här

    Spåra Paket från Boardlife

  • Jag har problem att spåra mitt paket

    Vi skickar inte automatiskt ut kollinummer med våra ordrar. Istället samarbetar vi med appen Mina Paket för att ge dig kontinuerlig information samt för att du själv ska kunna ha historik över dina sändningar. Fördelen för dig som använder appen är att du kan se andra ordrar från butiker som skickar dina varor via DHL eller Bring till dig. För att komma igång med appen kan du klicka här.

    Spåra Paket från Boardlife

Sponsring/Teamåkare

  • Sponsring/Teamåkare

    Våra teamåkare är alla en del av vår brädfamilj. För oss är det lika viktigt att de är härliga och drifta personer likväl som duktiga åkare. Som teamåkare är du involverad i att driva Boardlife framåt och engagerad i våra olika aktiviteter och event. Om du tror att du har vad som krävs för att bli en i vårt team kan du höra av dig med en kort presentation av dig själv och lite filmer där du visar vad du går för. Vem vet, vi kanske får se dig åka under Boardlife-flaggan en dag 🙂

Kundklubben